Sunday 12 April 2020

Skoliosis - Tulang Belakang Membengkok

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Beberapa tahun lepas qiya pernah tertonton video sorang lelaki dekat facebook yang sedang berjalan dalam keadaan bentuk tulang belakangnya amat pelik berbanding tulang belakang orang yang normal. Nampak seksa sangat dia jalan sebab tulang belakang dia kalau kita tengok dari tepi bentuknya melengkung macam huruf 'S'.

Waktu tu qiya terfikir tulang belakang dia memang semulajadi ke macam tu? Tapi lama-lama terlupa plak tentang orang tu sampai la malam ni ada sorang kakak tu wasap qiya tanya tentang collagen powder, katanya untuk anak lelaki dia yang ada masalah scoliosis atau skoliosis.

Jujur qiya cakap qiya tak tau apa tu skoliosis. So, qiya pun cari info dekat google dan rujuk portal MyHealth untuk dapatkan maklumat yang lebih tepat. Qiya memang selalu refer portal tersebut kalau nak cari info tentang penyakit atau masalah kesihatan sebab portal tersebut adalah milik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan artikelnya ditulis oleh para-para doktor yang sedang berkhidmat.


Apa Itu Skoliosis?


Menurut portal MyHealth, skoliosis ialah satu kondisi perubatan di mana tulang belakang seseorang itu akan bengkok ke kiri atau ke kanan. Ia bukan satu penyakit. Asal perkataan skoliosis adalah dari Yunani Purba yang membawa maksud membengkok.

Skoliosis ini pada amnya tidak akan menjejaskan fungsi tulang belakang kecuali jika kebengkokkan itu sangat ketara sehingga jantung dan paru-paru tertekan oleh tulang rusuk. Ini akan menyebabkan kemerosotan fungsi kardiovaskular.



Skoliosis, scoliosis, tulang belakang membengkok, tulang belakang bentuk 's' atau 'c', angkat berat punca tulang belakang bengkok, fungsi kolagen terhadap tulang dan sendi, collagen powder shaklee, pengedar shaklee bandar putera 2 klang, shaklee klang, shaklee shah alam, qiya beauty,
Gambar dari Google. Tulang belakang membengkok atau skoliosis (kiri). Tulang belakang normal (kanan).


Set Scoliosis (Tulang Belakang Membengkok) Shaklee


1. Collagen Powder
2. OsteMatrix
3. Vivix @ ResV






Berminat Jadi Pengedar Shaklee?


Berminat nak jadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai, jana pendapatan sampingan, serta banyak manfaat lain?

Jom sertai team business kami, Our Precious Empire (OPE) yang mempunyai kelas aktif, kelas online percuma dengan masa yang flexible, dan group-group support Whatsapp, Telegram, dan FB.

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami di Shaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.

Anda boleh mendaftar sendiri sebagai agent Shaklee DISINI atau jika anda ada sebarang pertanyaan atau kekeliruan berkaitan dengan pendaftaran ahli anda boleh terus hubungi qiya supaya qiya boleh permudahkan urusan anda.

Qiya juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DI KAWASAN BERDEKATAN DALAM NEGERI SELANGOR.

Anda boleh dapatkan produk ini terus daripada Qiya. Hubungi Qiya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee.


Pengedar Sah Shaklee:

Siti Rokiyah binti Saad (Qiya)
SMS/Whatsapp: +6012 -2668424
FB Page: Qiya Beauty
Personal FB: Qiya Saad
Instagram: @qiya_beauty


Baca selanjutnya:




Cara Cepat Kecutkan Cyst (Sista) Tanpa Pembedahan

Set Suplimen Ibu Mengandung Shaklee



Rujukan:-

1. http://www.myhealth.gov.my/skoliosis-4/




XOXO,

0 comments:

Post a Comment