Thursday, 4 March 2021

Taman Mini Akuaponik - Tanam Pokok dan Bela Ikan Hiasan

Sejak PKP ni timbul macam-macam hobi baru. Kalau ikutkan nak buat sistem akuaponik yang besar untuk bela ikan talapia sekali gus tanam sayur-sayur yang boleh hidup guna kaedah hidroponik, tapi belum sempat cari barang-barang lagi. So, qiya bela jela ikan laga ni dulu. Pokok ni pun ambil yang ada kat rumah je.


Aqua phonic, akuaponik, hidroponik, tanam sayur dalam air, kebun bandar, mini garden, ikan laga, ikan Hiasan, pokok Hiasan, qiya Saad, Siti Rokiyah Saad, ikan air tawar, bela ikan,

Ikan laga ni tak payah pakai oksigen, sebab tu qiya fikir-fikir boleh la bela dulu, tengok panjang ke tak umur dia. Ikan guppy, qiya beli 4 ekor arwah da 3 ekor. Da la sekor RM2.50.. rasa nak nangis plak, tak sampai pun 24 jam qiya bela da mati.. tak apa la nanti qiya nak beli lain ikan gapi tu, nak cuba jugak bela sampai jadi..

Next
This is the most recent post.
Older Post

5 comments:

  1. Hobi bela ikan dalam kolam besar. Hobi yang mendatangkan hasil.

    ReplyDelete

  2. Numpang promo ya Admin^^
    ayo segera bergabung dengan kami di ionqq^^com
    dengan minimal deposit hanya 20.000 rupiah :)
    Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa & E-Money
    - Telkomsel
    - GOPAY
    - Link AJA
    - OVO
    - DANA
    segera DAFTAR di WWW.IONPK.ME (k)
    add Whatshapp : +85515373217 x-)

    ReplyDelete
  3. ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
    dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
    segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q :-* (f) (f) (f)

    ReplyDelete
  4. ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
    dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
    segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q :-* (f) (f) (f)

    ReplyDelete