Tuesday 7 April 2020

Set Cyst Shaklee

Baru-baru ni qiya pergi klinik sebab ambil injection depo untuk family planning. Ada la sembang-sembang dengan doktor  pasal ovarian cyst. 

Pastu sembang pasal darah kotor qiya tak datang dekat 1 tahun da. Qiya tanya la doktor tak ada side effect ke ambil suntikan depo ni sebab qiya da lama tak period. Doktor kata tak ada pun side effect injection depo ni. 

Doktor cakap memang ramai ibu-ibu merungut period tak datang pastu jadi tak sedap badan sebab darah kotor tak keluar. Doktor cakap ni psikologi je sebenarnya, sebab asyik fikir pasal period tak datang, fikir bila darah haid tak keluar badan jadi lesu. 

Sebenarnya bila da inject memang boleh menyebabkan tak datang period. Darah kotor tu bertakung dalam rahim ke? Bukan, bukan macam tu. 

Dalam setiap menstrual cycle, lepas habis period dalam satu tempoh tertentu kilang ovari akan menghasilkan telur iaitu ovum. 

Ketika proses ovulasi bermula, folikel dalam ovari akan membesar dan matang menjadi ovum, ovum ini akan dibebaskan ke uterus atau dinding rahim, ketika ini dinding rahim mula menebal sebagai persediaan untuk menerima proses persenyawaan, ovum yang berjaya dilepaskan ke uterus akan bersenyawa dengan sperma dan menempel di tiup falopio seterusnya membesar menjadi janin. Tetapi jika tiada persenyawaan darah kotor daripada dinding rahim yang menebal itu akan keluar menjadi darah haid, dan ini adalah salah satu proses dalam kitaran haid wanita. 

Manakala ovum yang tak berjaya dilepaskan ke dinding rahim atau uterus pula boleh membesar dan menjadi cyst. 

Jika seseorang wanita mengambil suntikan depo, folikel dalam kitaran haid ini akan mati sebelum matang dan tak menjadi ovum selagi dalam tempoh injection depo, jadi folikel yang mati sebelum matang tidak menjadi darah kotor. 

Kitaran ini akan berlanjutan selagi wanita tersebut mengambil injection depo, jadi dalam tempoh ni memang tak ada chance untuk wanita tersebut hamil kerana folikel di dalam kitaran haid tersebut bukan sahaja tidak akan berkembang menjadi ovum malah ianya akan mati sebelum matang.

Apa Itu Cyst?


Cyst dalam bahasa saintifiknya adalah encystations. Encystations adalah suatu keadaan dimana terdapat ketumbuhan atau sel abnormal di dalam tubuh manusia lazimnya mengandungi cecair, sama ada cecair bercampur protein, darah beku, darah haid, minyak lemak, dan lendir

Menurut seorang doktor dari Klinik My Care Alam Medik, terdapat folikel dalam kitaran haid yg sepatutnya membesar dan membebaskan ovum ke uterus, jika ovum tak dilepaskan folikel tersebut sebaliknya semakin membesar kemudian menjadi cyst.

Manakala injection depo untuk perancangan keluarga yang harus diambil setiap 3 bulan oleh wanita pula tidak akan menyebabkan kesan sampingan seperti tumbuhnya cyst di dalam rahim walaupun haid tidak datang dalam tempoh yang lama melebihi 1 tahun.

Menurutnya lagi, folikel yang terbentuk dalam proses ovulasi tersebut akan mati pada tempoh tertentu sebelum membentuk ovum, kemudian kitaran tersebut akan berulang selagi mana seseorang wanita itu mengambil suntikan perancang depo.

Selain itu juga cyst ovari ini biasanya terjadi di kalangan wanita muda berusia awal 30-an ke bawah kerana waktu ini kitaran period atau proses ovulasi mereka tersangat aktif.


Set Cyst Shaklee - Basic


Cara cepat kecutkan Cyst tanpa pembedahan, ovarian cyst, normal ovari, ovari punca wanita tak boleh mengandung, hormal tak stabil, kitaran period tak betul, tak datang period, ketumbuhan dalam rahim, gla complex shaklee kecutkan Cyst, rawatan semulajadi Cyst, sistem peranakan wanita, reproductive system, vivix, qiya Saad, qiya beauty, vitamin, set Kecutkan Cyst ovari wanita Hamil, Ibu mengandungi, sebab sukar Hamil, Cyst punca keguguran, sel abnormal, ketumbuhan dalam Rahim, supplement, suplimen, makanan tambahan, hormon tak stabil, senggugut tanda ada masalah dalam rahim,

1. GLA Complex
2. Omega Guard
3. Vivix


Set Cyst Shaklee - Full Set 


Cara cepat kecutkan Cyst tanpa pembedahan, ovarian cyst, normal ovari, ovari punca wanita tak boleh mengandung, hormal tak stabil, kitaran period tak betul, tak datang period, ketumbuhan dalam rahim, gla complex shaklee kecutkan Cyst, rawatan semulajadi Cyst, sistem peranakan wanita, reproductive system, vivix, qiya Saad, qiya beauty, vitamin, set Kecutkan Cyst ovari wanita Hamil, Ibu mengandungi, sebab sukar Hamil, Cyst punca keguguran, sel abnormal, ketumbuhan dalam Rahim, supplement, suplimen, makanan tambahan, hormon tak stabil, senggugut tanda ada masalah dalam rahim,


Set ACE + GLA Complex + Vivix

Set ACE

1. CarotoMax
2. Sustained Release Vita-C Plus
3. Vita-E Complex


Set Cyst Shaklee Untuk Ibu Yang Sedang Mengandung


Set Hamil + GLA Complex


Set Hamil Shaklee


1. Sustained Release Vita-C Plus
2. Iron Formula Vita-Lea
3. B-Complex
4. Omega Guard
5. Ostematrix
6. ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder


Cegah masalah Cyst anda sebelum ia menjadi semakin parah. Dapatkan set vitamin ini sekarang. Whatsapp qiya di talian 012-2668424 atau klik butang Buy Now dibawah.




Berminat Jadi Pengedar Shaklee?


Berminat nak jadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai, jana pendapatan sampingan, serta banyak manfaat lain?

Jom sertai team business kami, Our Precious Empire (OPE) yang mempunyai kelas aktif, kelas online percuma dengan masa yang flexible, dan group-group support Whatsapp, Telegram, dan FB.

Jadilah pengguna yang bijak iaitu dengan menyertai kami di Shaklee. Anda akan perolehi penjimatan dari 5% sehingga 25 %.

Anda boleh mendaftar sendiri sebagai agent Shaklee DISINI atau jika anda ada sebarang pertanyaan atau kekeliruan berkaitan dengan pendaftaran ahli anda boleh terus hubungi qiya supaya qiya boleh permudahkan urusan anda.

Qiya juga boleh  COD VITAMIN  SHAKLEE DI KAWASAN BERDEKATAN DALAM NEGERI SELANGOR.

Anda boleh dapatkan produk ini terus daripada Qiya. Hubungi Qiya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee.


Pengedar Sah Shaklee:

Siti Rokiyah binti Saad (Qiya)
SMS/Whatsapp: +6012 -2668424
FB Page: Qiya Beauty
Personal FB: Qiya Saad
Instagram: @qiya_beauty


Baca selanjutnya:

Cara Cepat Kecutkan Cyst (Sista) Tanpa Pembedahan

Set Suplimen Ibu Mengandung Shaklee


XOXO,

0 comments:

Post a Comment